Według Siezieniewskiego jednym z najważniejszych tematów spotkania jest podtrzymywanie wartości etycznych zawodu dziennikarza. - Etyka jest bardzo mocno zagrożona w wyniku żywiołowego rozwoju komunikowania masowego – podkreśla.
Szef Polskiego Radia uważa, że należy zdefiniować, czy bloger to dziennikarz. - Czy stosuje te wszystkie zasady etyczne, które kształtowały się przez dziesięciolecia doskonalenia się fachu dziennikarskiego? Jestem przekonany, że te wartości są w głębokim tle jego działalności - twierdzi Andrzej Siezieniewski. Dlatego zdaniem prezesa PR dziennikarze powinni upominać się o to, aby ten zawód podlegał jeszcze ostrzejszym regulacjom.
Siezieniewski zwraca uwagę, że media publiczne to "coś więcej niż handlowanie informacją”. - Czeka nas okres wzmożonego podkreślania roli mediów publicznych – uważa. - Podkreślaniu roli mediów publicznych służy deklaracja, która została przyjęta kilkanaście dni temu w Strasburgu na zgromadzeniu generalnym Europejskiej Unii Nadawców, która zrzesza 54 kraje - dodaje. Tłumaczy, że deklaracja jest manifestem wartości jakie niosą za sobą media publiczne. - Przypomnę o tym w czasie swojego wystąpienia na forum tego szczytu - zapowiada szef Polskiego Radia.
>>>Przeczytaj zapis rozmowy
Światowy Szczyt Mediów w Moskwie
Podczas Światowego Szczytu Mediów poruszone zostaną również tematy dotyczące roli, jaką odgrywają portale społecznościowe w rozwoju społeczeństwa obywatelskiego i współpraca mediów z biznesem. Przedstawiciele stacji radiowych i telewizyjnych zastanowią się także, jak nie przekroczyć granicy między informowaniem, a kreowaniem rzeczywistości. Padną także pytania o finansowanie mediów publicznych i walkę z cenzurą.
Posłuchaj całej rozmowy z prezesem Andrzejem Siezieniewskim.