Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Justyna Golonko 23.05.2012

Apple najdroższą marką świata

Wyceniana na prawie 182 mld dolarów marka Apple, a zaraz za nią IBM i Google – to trzy najcenniejsze marki świata
Apple logoApple logoRepozytorium/Polskie Radio
Posłuchaj
  • Apple najdroższą marką świata

Wyceniana na prawie 182 mld dolarów marka Apple, a zaraz za nią IBM i Google – to trzy najcenniejsze marki świata w tegorocznym rankingu BrandZ Top 100 firmy Millward Brown - zauważa Anita Błaszczak a Rzeczpospolitej.

Apple, którego wartość wzrosła w ciągu roku o prawie jedną piątą, utrzymał zdobytą w ubiegłym roku pozycję lidera. Drugiego miejsca nie obronił jednak wyceniany na prawie 108 mld dolarów Google- w tym roku wyprzedził go IBM zwiększając swą wartość do niemal 116 mld dolarów, czyli o jedną siódmą. Google, który przez kilka lat by liderem, musiał teraz zadowolić się trzecim miejscem.

Ranking potwierdza globalną siłę amerykańskich marek, które zdominowały pierwszą 10. tkę zestawienia. Jest w niej tylko jedna marka spoza USA- na 10. pozycji uplasował się brand China Mobile. Cała setka najdroższych marek świata jest warta 2,4 biliona dolarów. Łączna wartość polskich -to zaledwie 20 miliardów. Niewielka wartość naszych marek - to jak mówi Anita Błaszczak nie jedyna różnica w porównaniu z zachodnimi rankingami. Na świecie dominują marki technologiczne to u nas w czołówce są marki tradycyjne- czyli firmy paliwowe, banki i firmy telekomunikacyjne. I choć cieszymy się z sukcesów naszych firm technologicznych, producentów gier komputerowych itd. to mamy jeszcze sporo do nadrobienia zanim pojawi się polski facebook.