Rozpoczęła się kampania promocji Polski przed mistrzostwami Euro 2012. - Takie imprezy wywołują naturalne zainteresowanie, więc to doskonała okazja by zbudować markę Polski na rynku turystycznym, przedstawić nas jako kraj nowoczesny i atrakcyjny - tłumaczy dr Adam Zaborowski z Polskiej Organizacji Turystycznej, pełnomocnik ds. promocji Polski przed Euro 2012. Mówi, że przygotowując kampanię brano pod uwagę doświadczenia - i sukcesy, i porażki - jakie poniosły inne kraje organizujące mistrzostwa.
Kampania finansowana jest z funduszy europejskich.
Dr Adam Zaborowski odpiera zarzuty, że akcja promocyjna została uruchomiona zbyt późno, gdy wszystkie bilety już sprzedano, przede wszystkim Polakom i Ukraińcom. - Czerwiec to nie jest data przypadkowa. Długo nad tym myśleliśmy - tłumaczy. Dodając, że do Euro został rok, a działania promocyjne trwały już wcześniej. - W marcu byliśmy krajem partnerskim na największych targach turystycznych, ITB w Berlinie - opowiada. Polska Organizacja Turystyczna zamówiła też i juz wielokrotnie prezentowała film, stworzony przez Tomasza Bagińskiego, promujący Euro. - Został bardzo wysoko oceniony przez UEFA oraz entuzjastycznie przyjęty przez odbiorców - zapewnia.
Jest też przekonany, że na Euro nie zabraknie miejsc noclegowych. - Część hoteli została już zarezerwowana przez UEFA, ale mamy w końcu 7000 obiektów noclegowych - mówi.
Rozmawiał Paweł Wojewódka.
(lu)
Aby wysłuchać rozmowy, wystarczy kliknąć "POT przed Euro" w boksie "Posłuchaj" w ramce po prawej stronie.
Na "Popołudnie z Jedynką" zapraszamy codziennie w godz. 15.00 - 19.30.