Po warszawskim tryumfie 1955 roku Harasiewicz rozpoczął intensywną działalność koncertową. Występował w całej Europie, Ameryce Północnej oraz wielu krajach azjatyckich. Podczas jednego tournée po Japonii dał ponad sto koncertów. W 1960 roku wykonaniem obu koncertów fortepianowych Chopina z orkiestrą Filharmonii Nowojorskiej pod batutą Stanisława Skrowaczewskiego zainaugurował w siedzibie Organizacji Narodów Zjednoczonych obchody 150. rocznicy urodzin genialnego kompozytora.
Adam Harasiewicz zasłynął jako wybitny interpretator dzieł Chopina, których większość nagrał w latach 1958-1974 dla firmy Philips. O stylu jego interpretacji pisał Stanisław Dybowski, że "...oddają, zabarwiony nutą nostalgii (nazywanej polskim słowem "żal"), romantyczny styl kompozytora, a piękny, nośny, właśnie romantyczny dźwięk pianisty, wykorzystywany jest przezeń do nadania śpiewności muzyce Chopina. Równowaga między elementem lirycznym, a popisowo-wirtuozowskim w sztuce wykonawczej Harasiewicza uzyskuje kształt niemal doskonały."
Wspomnienie o V Konkursie Chopinowskim i błyskotliwej karierze lat 50. oraz 60.:
O wirtuozerii:
O "mazurkowości" Mazurków: