Bary, kawiarnie i restauracje znowu otwarte!
Według wytycznych dla branży beauty przygotowanych przez Ministerstwo Rozwoju i GIS, dla bezpieczeństwa klientów pracownicy noszą specjalistyczny strój adekwatny do wykonywanego zabiegu, np. fartuch jednorazowy lub tekstylny prany w min. 60 stopniach C, a także nosić maseczkę ochronną i/lub przyłbicę albo gogle.
Pracownicy obowiązkowo noszą też rękawiczki przy wykonywaniu usługi (zmieniane każdorazowo po wykonaniu usługi) - jeśli rodzaj wykonywanego zabiegu na to pozwala.
Punktualność
Z kolei wytyczne dla klientów salonów kosmetycznych przewidują, że na zabiegi - umawiane jedynie telefonicznie lub przez internet - wolno przychodzić bez osób towarzyszących. - Poczekalnie są zamknięte - podkreśla w Programie 1 Polskiego Radia doradca ministra rozwoju Julian Żelaznowski.
- Klienci gabinetów kosmetycznych i kosmetologicznych proszeni są o punktualne przybycie na wizytę. To bardzo ważne z punktu widzenia czasu pracy gabinetów - mówi z kolei Członek Zarządu Izby Kosmetologów Justyna Gorlicka-Kruk.
Salony fryzjerskie wznawiają pracę
Zakaz korzystania z telefonów
Klienci muszą zasłaniać nos i usta oraz do nosić rękawiczki ochronne - jeśli to możliwe ze względu na rodzaj wykonywanego zabiegu. Klienci nie mogą korzystać z telefonów komórkowych w trakcie wykonywania usługi ponieważ, jak zaznacza Julian Żelaznowski, są one siedliskiem wirusów i bakterii.
Justyna Gorlicka-Kruk uspokaja klientów, aby nie bali się korzystać z zabiegów w sprawdzonych gabinetach. - Posiadamy 14-tysięczną grupę kosmetologów-przedsiębiorców i podkreślali oni, że te rozwiązania zaproponowane przez nas w wytycznych stosują właściwie od lat.
PAP/Maria Samczuk
***
Tytuł audycji: Cztery pory roku
Prowadzi: Agnieszka Kunikowska
Data emisji: 20.05.2020
Godzina emisji: 10.23
kh