Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Anna Wiśniewska 08.07.2014

Innowacyjne firmy poszukiwane. Rusza nabór do konkursu Deloitte Technology Fast 50

Do 17 lipca przedsiębiorstwa, które rozwijają oprogramowanie, systemy dystrybucji, te zajmujące się e-handlem czy biotechnologią, mogą zgłaszać się do konkursu Deloitte Technology Fast 50.
InnowacjeInnowacjeGlow Images
Posłuchaj
  • O konkursie Deloitte Technology Fast 50 mówił w Radiowej Jedynce gość audycji Po pierwsze ekonomia Piotr Świętochowski z firmy doradczej Deloitte /Karolina Mózgowiec, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/
Czytaj także

Cel to wyłonienie najbardziej dynamicznie rozwijających się biznesów w Europie Środkowo-Wschodniej, podkreśla Piotr Świętochowski z firmy doradczej Deloitte.

- Główna kategoria Technology Fast 50 bazuje na wzroście obrotów firm, które w nim uczestniczą, na przestrzeni ostatnich pięciu lat – mówi Świętochowski. - Uznaliśmy, że warto promować nowe biznesy, dlatego w konkursie jest podkategoria „Wschodzące gwiazdy” dla firm, które działają co najmniej trzy lata, ale nie dłużej niż pięć lat i w ciągu każdego roku działalności osiągnęły obroty minimum 30 tys. euro. Ich sukces również mierzony jest wzrostem obrotu w ciągu tych lat, w których działają – dodaje.

Druga podkategoria to „Wielka piątka” dla największych firm, które w ubiegłym roku uzyskały obroty powyżej 25 mln euro.

Największe szanse mają małe firmy

Wbrew pozorom największe szanse w głównej kategorii konkursu mają małe firmy.

- Ten konkurs promuje biznesy, które są w początkowej fazie rozwoju, dlatego że duże stopy zwrotu, osiągane na przestrzeni pięciu lat, łatwiej uzyskać firmom, które są albo w pierwszym – drugim roku działalności, albo są małe i później intensywnie się rozwijają – wyjaśnia Świętochowski.

Szansa na rozwój i promocję

Uczestnictwo w konkursie i znalezienie się w rankingu to dla firm szansa na szybszy rozwój i promocję.

- Ranking funkcjonuje już paręnaście lat i jest bardzo znany, szczególnie w branży IT. Uczestnictwo daje rozpoznawalność. Sam fakt, że firmy umieszczają na swojej stronie internetowej logo konkursu, sprawia, że czują się bardziej dowartościowane. Konkursowi towarzyszy kampania w mediach, która umożliwia wypromowanie się tych firm. Jest też dużo spotkań biznesowych, na których można nawiązać kontakty z kontrahentami, inwestorami – mówi Świętochowski.

Połowa firm w konkursie z Polski

W zeszłym roku polskie firmy stanowiły prawie połowę wszystkich podmiotów, które znalazły się w rankingu. Najwyższą, trzecią pozycję zajął producent oprogramowania z Krakowa.

- Siłą polskich firm jest oczywiście innowacyjność, ale i dostęp do naszego rynku, który jest stosunkowo duży. Firmy polskie rozwijają się najpierw na terenie Polski, później dopiero myślą o ekspansji za granicę – mówi Świętochowski.

Rok temu pierwsze miejsce należało do rumuńskiej firmy zajmującej się sprzedażą biletów lotniczych i miejsc hotelowych. Co ciekawe wkład w jej powstanie mieli Polacy z podobnego serwisu.

Udział w konkursie jest bezpłatny.

Karolina Mózgowiec, awi