W zeszłym roku sprzedaż piw regionalnych wzrosła 10 proc.. Choć warto zauważyć, że ten segment to zaledwie 7 proc. całego krajowego rynku.
- Nawet małe browary były zaskoczone tym wzrostem - mówi Marek Skrętny z browaru Amber.
Pierwsze półrocze tego roku było nieco słabsze. Sprzedaż wzrosła o 8 proc..
- To wynik kontrataku największych graczy. Duże browary zaczęły wprowadzać nowe produkty i limitowane serie. W ten sposób zdobywają bardziej niszowego klienta – mówi przedstawiciel regionalnego browaru.
Regionalni producenci piwa nadal wygrywają z globalnymi graczami bogatym portfolio produktów.
- Piwowarstwo to sztuka – mówi Marek Skrętny. Przedstawiciel browaru zapewnia także, że jego firma nie ogranicza się do krajowego podwórka. Eksportują polskie piwo do Chin, Australii, USA czy Kanady.
Więcej o lokalnych browarach i ich przyszłości dowiesz się słuchając pełnej audycji "Bardzo Ważny Projekt".