Drugiego dnia festiwalu Sacrum Profanum, kolektyw Bang On A Can All-Stars wykonał legendarną płytę Briana Eno "Music For Airports" w Małopolskim ogrodzie sztuki. Swój pionierski album Brian Eno stworzył z konkretnym zamysłem. Miała to być kolekcja dźwięków, która odtwarzana z głośników na międzynarodowych lotniskach, wtapiałaby się w otoczenie, tworząc nieinwazyjny soundtrack do oczekiwania na odlot lub przylot samolotu. – Małopolski ogród nie do końca sprawdził się jako lotnisko. Adam Suprynowicz, który razem ze mną jest w Krakowie po wczorajszym koncercie powiedział, że w przypadku tej kompozycji byłoby idealnie, gdyby wybrzmiała ona w Balicach. I miał w stu procentach rację – podkreślał w rozmowie Jacek Hawryluk.
>>> Plan Dwójkowych transmisji z festiwalu Sacrum Profanum 2013 <<<
– Sytuacja, która przydarzyła się Brianowi Eno na lotnisku w Kolonii w 1977 roku, zainspirowała go do napisania tej kompozycji. Została najpierw zaprezentowana na lotnisku w Nowym Jorku, a później w wersji Bang On A Can All-Stars w porcie lotniczym w Amsterdamie. To dlaczego nie zagrać by jej w Balicach. Oczywiście utwór lepiej by się sprawdziło na lotnisku, ale tutaj w Małopolskim ogrodzie sztuk warunki akustyczne są znakomite. Poza tym w trakcie koncertu obok muzyki pojawiały się wizualizacje i fragmenty wideo zarejestrowane na lotnisku, które były ilustracją tego, co Brian Eno wymyślił sobie w 1977 roku – opowiadał dziennikarz Dwójki.
Ponadto w audycji wysłuchaliśmy relacji z pogrzebu Sławomira Mrożka, i również relacji z konferencji prasowej Warszawskiej Opery Kameralnej.
Audycję przygotowała Agata Kwiecińska.
WŁ