PolskieRadio 24
Michał Skrzesiński
15.03.2016
Kampanie samorządowe i ich odbiorcy
W Magazynie Samorządowym Robert Stępowski wyjaśniał, do jakich grup odbiorców kierowane były kampanie promocyjne, realizowane przez polskie województwa w ostatnich 2-3 latach. – Samorządy wydają na promocję około 700 mln złotych w skali roku – powiedział ekspert ds. marketingu terytorialnego.
Posłuchaj
-
15.03.16 Robert Stępowski: „Samorządy mają problem z określeniem tego, co chcą osiągnąć (…)”.
Z przeprowadzonych badań wynika, że województwa komunikują się ze wszystkimi, a więc z mieszkańcami regionu, turystami i inwestorami. Nie definiują jednak dokładnie grupy docelowej, co podniosłoby efektywność komunikacji.
– Niestety urzędy marszałkowskie chcą komunikować wszystko i wszystkim. Podstawa zasada marketingu mówi, że jeśli do wszystkich, to znaczy, że do nikogo. Z tego powodu środki przeznaczone na promocję są marnotrawione. Samorząd musi komunikować się ze wszystkimi grupami, ale byłoby warto dokładnie zdefiniować te grupy np. przedsiębiorców określonej branży – tłumaczył w Polskim Radiu 24 Robert Stępowski.
Więcej o kampaniach samorządowych i ich odbiorcach w całej rozmowie.
Polskie Radio 24/gm
tagi: