Już ponad 200 tys. użytkowników korzysta z mobilnej aplikacji „Pola”, która powstała przy wsparciu Klubu Jagiellońskiego. Jak tłumaczył Piotr Trudnowski w Polskim Radiu 24, ma ona za zadanie dostarczyć polskim konsumentom informacji, czy dany produkt wspiera polską gospodarkę.
– Aplikacja „Pola” dostarcza wiedzy konsumentom o produktach, które chcą kupić. Każdy produkt jest oceniony w skali 0-100, na ile jest on polski, a na ile nie. Na składowe oceny wlicza się m.in. miejsce rejestracji, miejsce produkcji, własność kapitałowa i tworzenie miejsc pracy w Polsce przez daną firmę – tłumaczył Piotr Trudnowski.
Jak podkreślał Ireneusz Jabłoński, patriotyzm konsumencki jest potrzebny, jednak produkty muszą mieć jakość stosowną do naszych oczekiwań.
– Pierwszym elementem w decyzji konsumenta powinna być jakość produktu jej ekwiwalentność do ceny. Popierając i myśląc w kategoriach patriotyzmu konsumenckiego, trzeba jednocześnie pamiętać, żeby nie dać alibi partaczom do tego, żeby uciekając w patriotyzm, próbowali dostarczać nam produkty niższej jakości – powiedział Jabłoński.
W programie również o ustawie o obrocie gruntami rolnymi, którą Sejm przyjął w ubiegłym tygodniu.
Ireneusz Jabłoński i Piotr Trudnowski/fot.PR24/MS
Audycję prowadził Łukasz Warzecha.
Polskie Radio 24/dds