Większość doświadczeń zdobywała w Dolinie Krzemowej i Szwajcarii. Była pierwszą dyrektor programową kalifornijskiego akceleratora startupów Blackbox.vc. Jest również przedsiębiorcą i współwłaścicielem globalnej marki produkowanej w Polsce bielizny-Wellfitting. Z wykształcenia jest filozofem. Swoją pracę ze startupami rozpoczęła w 2008 roku.
– Scena startupowa w Polsce niesłychanie rozwinęła się na przestrzeni ostatnich 5-6 lat. Ci, którzy osiem lat temu zakładali startupy, musieli wymyślać koło na nowo, ponieważ nie było od kogo się uczyć. Natomiast teraz środowisko jest bardzo otwarte do przekazywania wiedzy i doświadczenia – podkreślał gość Polskiego Radia 24.
W Polsce obecnie istnieje 3 tys. startupów, a więc jeden przypada na 15 tys. mieszkańców. Zdaniem gościa Polskiego Radia 24, to wciąż za mało.
– Jak porównamy Polskę z bardziej dojrzałymi ekosystemami, jak na przykład z mekkę startupów jaką jest Dolina Krzemowa, to tam przypada jeden startup na 500 mieszkańców – mówiła Julia Krysztofiak-Szopy.
Zdaniem gościa audycji Ludzie Gospodaki, Polska ma potencjał do rodzenia większej ilości młodych firm o dużym potencjale szybkiego wzrostu, jednak należy zmotywować kapitał prywatny i zmienić opodatkowanie.
– Chcielibyśmy zmotywować więcej kapitału prywatnego do inwestycji w strartupy. Uważamy, że motywacja kapitału prywatnego odbędzie się tylko wtedy, kiedy inwestycje w ryzykowne aktywa startupów będą miały preferencje podatkowe – powiedziała Julia Krysztofiak-Szopy.
Całość rozmowy do odsłuchania w nagraniu audycji.
Gospodarzem programu był Dominik Olędzki.
Polskie Radio 24/dds
Data emisji: 29.01.2017
Godzina emisji: 15.35