Dla młodzieży alkohol jest często symbolem dorosłości, dlatego po niego sięgają najchętniej. Kampania "Pozory mylą, dowód nie" jest kierowana głównie do sprzedawców, ale również do osób dorosłych, by wytłumaczyć im w jaki sposób rozmawiać z dziećmi o alkoholu.
Rozpoczął się nowy rok szkolny, dzieci, szczególnie te, które idą do nowej szkoły starają się znaleźć nowych przyjaciół. Jednym ze sposobów na odnalezienie się w grupie jest próba zaimpnowania. Dzieci próbując pokazać, że są dorośli i dlatego sięgają po alkohol.
- Mówi się, że gimnazjum to miejsce najgorszego zła. Myślę, że jest to miejsce najtrudniejszych momentów, które się dzieją w rozwoju młodzieży, bo nawet psychologowie dzielą dojrzewanie na wczesne, czyli biologiczne i późniejsze, czyli bardziej psychologiczne. To pierwsze jest momentem, który właśnie się dzieje w okresie gimnazjum - i jest chwilą najintensywniejszych zmian - czyli tego, co się dzieje na poziomie hormonów, ciała, pytań stawianych sobie przez nastolatków. Jest to dla nich trudny moment - mówiła Małgorzata Ohme w rozmowie z Ewą Worobiec w Polskim Radiu 24.