Według danych Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU) w I połowie tego roku o 13 procent wzrosła sprzedaż polis. W opinii wiceprezesa Szypuły ten trend był na tyle wyraźny, że można się spodziewać jego utrzymania w przyszłym roku.
Rośnie zainteresowanie zwłaszcza takimi polisami na życie, które dają dodatkowe pakiety, np. pakiet opieki medycznej. To o tyle ważne, że dodatkowe benefity od pracodawców w postaci pakietów opieki medycznej nie są zbyt częste u typowych, indywidualnych klientów towarzystw ubezpieczeniowych. Według danych PIU tylko około 3 mln Polaków wykupiło takie polisy zdrowotne do połowy tego roku.
Wiceprezes Krzysztof Szypuła podkreślił, jak duże znaczenie ma dobre poznanie oczekiwań klienta w bezpośredniej rozmowie z agentem sprzedającym polisę. Jest bardzo ważne, aby wiedząc o naszej sytuacji rodzinnej i materialnej, z góry zdecydować, czy chcemy pieniądze z polisy na dodatkowe leczenie, a może będziemy potrzebowali pieniędzy z ubezpieczenia w tym okresie, kiedy będziemy po operacji dochodzili do siebie, ale nie będziemy mogli normalnie pracować.
Wiceprezes Krzysztof Szypuła, zwrócił uwagę na fakt, że większość naszych rodaków wydaje pieniądze na ubezpieczenie auta, ale w podobny sposób nie myśli o sobie, o polisach na życie i zdrowie oraz o różnych nieprzewidzianych życiowo sytuacjach. Dlatego apelował, aby zastanowić się, czy nie zmienić takiego myślenia o życiu i zdrowiu.
Zapraszamy do wysłuchania audycji, którą prowadził Błażej Prośniewski.
05:28 Krzysztof Szypuła wiceprezes PZU gościem audycji "Ekspres Gospodarczy" (Błażej Prośniewski PR1) Krzysztof Szypuła wiceprezes PZU gościem audycji "Ekspres Gospodarczy" (Błażej Prośniewski PR1)
PR1/PR24/Błażej Prośniewski/ sw