Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
migrator migrator 10.02.2010

Rusza Buzz

Zaostrza się konkurencja na rynku informatycznym.

Zaostrza się konkurencja na rynku informatycznym. Znana głównie z wyszukiwarki internetowej firma Google zaprezentowała swój nowy produkt - sieć społeczną o nazwie Buzz. Amerykański gigant będzie konkurował z takimi popularnymi serwisami społecznościowymi, jak Facebook czy Twitter.

Nowa usługa Google będzie w pełni zintegrowana z Gmailem, czyli popularnym e-mailem amerykańskiej korporacji informatycznej. Użytkownicy będą mogli uaktualniać swój status, dzielić się materiałami z innych stron internetowych, jak YouTube czy Flickr oraz czytać i komentować posty znajomych.

Oznacza to, że Google będzie bezpośrednio walczyć o użytkowników z najbardziej popularnym serwisem społecznościowym, jakim jest Facebook. Z pewnością nie będzie to łatwa walka. Z Facebooka korzysta już 400 milionów ludzi.

Buzz będzie chciał wciągnąć do społecznej sieci osoby korzystające z Gmaila, których w tej chwili jest 170 milionów. Produkt Google ma też zainteresować usługami zintegrowanymi z siecią komórkową, czy systemem lokalizacyjnym.

To już drugie podejście firmy z Mountain View do portali społecznościowych. Sześć lat temu Google wypuściło Orkut. Jednak usługa ta zyskała popularność jedynie w Brazylii i Indiach.