polskieradio.pl
Anna Borys
20.01.2014
Pendolino: trzeba wymienić fotele, ale to nie jedyny problem
Super szybkie pociągi Pendolino złapały opóźnienie. Polskie tory nie są gotowe na nowoczesne składy PKP Intercity donosi „Dziennik Gazeta Prawna”.
Pendolino PKP Intercity
Gazeta informuje, że spółka PKP Intercity chciała wymienić 8 tys. siedzeń w pociągach Pendolino. Powód to niska odporność na zabrudzenia. Alstomie producent pociągów nie pozostawia pola do negocjacji. Zdaniem przedstawiciela spółki design wewnętrzny pociągów na tym etapie kontraktu nie podlega zmianom.
„Dziennik Gazeta Prawna” informuje również o problemach z pędnością pociągów. Superszybkie pociągi muszą się zatrzymywać na każdej stacji, bo zostały zakupione z funduszy unijnych przeznaczonych na rozwój regionalny. Gazeta także zauważą, że Pendolino nie będą biły pędności na niezmodernizowanych torach.
abo