Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
polskieradio.pl
Anna Wiśniewska 13.07.2014

Pieniądze to nie wszystko? Firmy kuszą pracowników dodatkowymi świadczeniami

Benefity, inaczej świadczenia dodatkowe czy pozapłacowe, to każda forma wynagrodzenia pracownika dostarczana mu w postaci innej niż gotówka.
Często początki bywają trudne, ale na końcu przedsięwzięcia pojawia się sukcesCzęsto początki bywają trudne, ale na końcu przedsięwzięcia pojawia się sukcesEast News/Glow Images

Z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń przeprowadzonego przez firmę Sedlak & Sedlak wynika, że 61% pracowników korzystało w 2013 roku z przynajmniej jednego benefitu.

Sposób na motywowanie pracowników

Świadczenia pozapłacowe zyskują w ostatnim czasie na znaczeniu. Składa się na to wiele przyczyn, jedną z nich jest chęć znalezienia sposobu na tańsze, acz skuteczne motywowanie pracowników i silniejsze związanie ich z firmą. Pracodawca ma możliwość zamówienia różnych usług hurtem, obniżając ich koszt. Pracownicy z kolei chętnie korzystają z takich świadczeń jak prywatna opieka medyczna czy zakup karnetu sportowego.

Najpopularniejsze benefity

Najpopularniejszymi benefitami w 2013 roku były: telefon komórkowy, komputer przenośny, prywatna opieka medyczna oraz karnety sportowe. Najmniej pracowników otrzymywało dofinansowanie do prywatnej szkoły dla dzieci, członkostwo w prywatnych klubach czy udziały w zysku firmy (w dowolnej formie).

Najczęściej
Najczęściej otrzymywane benefity. Źródło: Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń przeprowadzone przez Sedlak&Sedlak w 2013 r.

 

Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń 2014

Andrzej Kuczara, Sedlak & Sedlak. Źródło: wynagrodzenia.pl