Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Anna Wiśniewska 21.01.2015

W centrach handlowych coraz mniej kupujących

Coraz mniej ludzi odwiedza centra handlowe, a mimo to w tym roku może paść rekord budowy nowych obiektów - pisze "Rzeczpospolita".
Centrum handloweCentrum handloweGlow Images/East News

W 2015 r. może przybyć 547 tys. mkw. powierzchni w centrach, co oznaczałoby wzrost o niemal 65 proc. w porównaniu do poprzedniego roku - szacuje firma doradcza JLL. Zaś firma CBRE podaje, że na koniec 2014 r. w budowie było 770 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej.
Dane są o tyle zaskakujące, że zainteresowanie klientów centrami handlowymi i robieniem tam zakupów jednak spada. Wg danych z badania ruchu w takich obiektach Experian FootFall tylko w listopadzie spadł on w Polsce o 2,8 proc., a były w ub.r. miesiące z nawet 10-proc. spadkami.
Centra wygrywają zdecydowanie z ulicami handlowymi
Centra w Polsce wygrywają zdecydowanie z ulicami handlowymi; dochodzi tam do swego rodzaju kumulacji popytu, stąd zainteresowanie takimi projektami nie spada - wyjaśnia Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.

PAP, awi

/