Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Anna Borys 16.03.2015

UOKiK szykuje nowelizację ustawy konsumenckiej

Reklamy instytucji finansowych, kuszące wysokimi zyskami mogą wkrótce trafić do lamusa. Na początku tego tygodnia Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów może zaprezentować zmiany w regulującej to ustawie.
UOKiK szykuje nowelizację ustawy konsumenckiejGlow Images/East News
Posłuchaj
  • Wiceszefowa urzędu Dorota Karczewska o tym, że reklamy instytucji finansowych, kuszące wysokimi zyskami mogą wkrótce trafić do lamusa
Czytaj także

Wiceszefowa urzędu Dorota Karczewska, wyjaśnia, że zmiany przygotował zespół ekspertów urzędu, bankierów i komisji nadzoru finansowego. Dobre praktyki, które uzgodniono w czasie prac zespołu powinny znaleźć potwierdzenie w prawie. UOKiK przedstawi nowelizację konsumenckiej ustawy. Zmiany mają nakłonić oferujących produkty finansowe do badania preferencji klientów i przygotowania produktów pod kątem ich potrzeb.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zbadał reklamy produktów finansowych oferowanych przez banki i ubezpieczycieli. Zbyt krótkie reklamy powodują, że brakuje w nich informacji o ryzyku lub opłatach.
IAR, abo