Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Anna Wiśniewska 20.12.2015

Polscy eksporterzy szukają nowych rynków, nawet na... Antarktydzie

Eksporterzy szukają nowych rynków. Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych prowadzi trzy programy mające pomóc naszym przedsiębiorcom w tym zakresie - Go China, Go Africa, od niedawna Go Arctic.
Posłuchaj
  • Wiceprezes PAIiIZ Michał Dąbrowski: w przypadku - Go China i Go Africa widać efekty (IAR)
  • Michał Dąbrowski: polskie produkty coraz lepiej radzą sobie na zagranicznych rynkach (IAR)
Czytaj także

Projekty te mają też na celu między innymi: rozwój stosunków gospodarczych między Polską a tymi regionami, budowanie wizerunku naszego kraju jako strategicznego partnera, a także zrost wymiany handlowej i inwestycji.

Wiceprezes PAIiIZ Michał Dąbrowski podkreśla, że w przypadku - Go China i Go Africa widać efekty, o czym świadczy między innymi wzrost wymiany handlowej. Przypomina, że programy rozpoczęto w 2012 roku.

Polskie produkty coraz lepiej radzą sobie za granicą

Michał Dąbrowski dodał, że polskie produkty coraz lepiej radzą sobie na zagranicznych rynkach, między innymi w Chinach. Wskazuje na przykład na naszą branżę spożywczą, firmy okołogórnicze.

Ostatnio PAIiIZ rozpoczął kolejny program wspierania polskich przedsiębiorców - Go Arctic. Ma on pomóc w korzystaniu z możliwości gospodarczych tworzonych przez kraje Rady Arktycznej. Polska jest w niej jednym ze stałych obserwatorów. Rada powstała w 1996 roku - jej członkami są: Islandia, Finlandia, Norwegia, Stany Zjednoczone, Rosja, Szwecja, Kanada, a także Dania wraz ze swoimi autonomicznymi terytoriami zależnymi, czyli Grenlandią i Wyspami Owczymi.

IAR, awi