Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Polskie Radio
Jarosław Krawędkowski 06.04.2017

Polska na Expo 2017 ze swoją wizją „Energii przyszłości”

Expo 2017 w Astanie to szansa dla polskich przedsiębiorców na nawiązanie i zacieśnienie kontaktów gospodarczych z Kazachstanem.
Wideo
  • O polskiej ekspozycji na EXPO 2017 w Astanie, mówi zastępca prezesa Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Nina Dobrzyńska./Karolina Mózgowiec, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
Posłuchaj
  • O polskiej ekspozycji na EXPO 2017 w Astanie, mówi zastępca prezesa Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Nina Dobrzyńska./Karolina Mózgowiec, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
Czytaj także

Międzynarodowa wystawa zaczyna się 10 czerwca i potrwa trzy miesiące. Expo odbywa się pod hasłem "Energia przyszłości". Polski pawilon będzie wpisywał się w tę koncepcję.

− Nasza wystawa jest oparta na pokazaniu najnowszych technologii energetycznych, technologii pochłaniania dwutlenku węgla i osiągnięć z zakresu ochrony środowiska. Polski pawilon ma powierzchnię 400 m2. Nasza ekspozycja będzie się mieściła na dwóch kondygnacjach tak, żeby przeprowadzić publiczność przez pokaz najnowszych technologii związanych z energetyką, a następnie pokazać im powrót do natury i cykl życia węgla i wzrostu drzew po to, by zaprezentować kwestie związane z pochłanianiem dwutlenku węgla, zalesianiem i promować aspekty ochrony środowiska - wyjaśnia zastępca prezesa Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Nina Dobrzyńska.

Udział Polski w Expo w Astanie to doskonała okazja do promocji polskich przedsiębiorców. Jedną z możliwości promocji będą informacje o firmach zamieszczone w angielsko-rosyjskim katalogu. Zainteresowane publikacją firmy ciągle mogą się zgłaszać do PARPu.

Przedsiębiorcy będą mogli się pokazać także podczas forum gospodarczego,  targów i wielu innych wydarzeń. − Nasza współpraca z Kazachstanem układa się bardzo dobrze. Jesteśmy piątym krajem w Unii Europejskiej, który eksportuje do Kazachstanu. To jest chłonny rynek, wschodzący, leży na Nowym Szlaku Jedwabnym, więc dla naszych przedsiębiorców to jest duża szansa, by nasze towary sprzedawać do Kazachstanu i by realizować tam inwestycje bezpośrednie - mówi Nina Dobrzyńska.

Wiceprezes PARPu podkreśla, że wystawa Expo ma dziś znaczenie nie tylko prestiżowe, ale w coraz większym stopniu gospodarcze.

W tym roku Expo zgromadzi ok. 115 krajów i 30 organizacji międzynarodowych.

Karolina Mózgowiec, jk