Jakub Majewski z Fundacji ProKolej, podkreślił, że główna konkurencja PKP - drogi - ma strategię, którą dość konsekwentnie realizuje od dobrych 20 lat.
- Z grubsza wszyscy wiemy, jakie autostrady są potrzebne, gdzie ma być droga ekspresowa. Czasem budujemy tę infrastrukturę szybciej, a czasem musimy na nią poczekać, ale wiemy, do czego dążymy. Tego mi brakuje na kolei - powiedział. - Powinniśmy taką wizję stworzyć i myślę, że na pewno jednym z kreatorów tej wizji powinny być PKP - dodał.
Do 2023 roku kolej ma do wydania olbrzymie pieniądze. - W poprzedniej perspektywie na modernizację i inwestycje kolejowe w PKP wydano ponad 19 mld zł. Teraz mamy prawie 67 mld zł - wyjaśnił Andrzej Olszewski, wiceprezes PKP SA. Jednocześnie zauważył, że już w roku 2018 "będziemy mieli w obrocie, w pracach dwadzieścia parę miliardów".
Olszewski nie zgodził się z Majewskim w sprawie braku perspektywy. - Mamy m.in. opracowane na ok. 80 mld zł propozycje inwestycji, które chcemy realizować w najbliższych latach - zwrócił uwagę. Przyznał jednak, że spójny dokument jest dopiero tworzony.
Andrzej Olszewski, wiceprezes PKP SA, opowiedział w "Debacie" w radiowej Jedynce o tym, czym obecnie kolej dysponuje. Zapraszamy do wysłuchania całej audycji.
***
Tytuł audycji: Debata Jedynki
Prowadzi: Krzysztof Grzesiowski
Goście: Jakub Majewski (Fundacja ProKolej), Ireneusz Merchel (prezes PKP PLK), Andrzej Olszewski (wiceprezes PKP SA)
Data emisji: 20.09.2017
Godzina emisji: 17.24
kk