W elektromobilności odstajemy od czołówki
– W Polsce, mimo wzrostu zainteresowania rozwiązaniami alternatywnymi, jest ono niższe niż w państwach bardziej rozwiniętych w zakresie elektromobilności. Wynika to z braku w naszym kraju infrastruktury ładowania, a także braku instrumentów wsparcia rynku, które miałyby przełożenie na cenę pojazdów – skomentował Maciej Mazur, dyrektor zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA).
W porównaniu do 2015 roku liczba menedżerów flot w średnich i dużych firmach deklarujących zamiar wdrożenia hybryd typu plug-in wzrosła o 6 proc. (w UE o 12 proc.), pojazdów w pełni elektrycznych o 3 proc. (w UE o 12 proc.), a pojazdów na sprężony gaz ziemny CNG także o 3 proc.
Diesle w odwrocie, choć nadal dominują
Jak wynika z raportu, na koniec czerwca 2017 r. nadal zauważalny był spadek udziału samochodów z silnikami dieslowskimi we flotach w wynajmie długoterminowym, choć diesel wciąż dominuje.
Rośnie natomiast udział aut z silnikami benzynowymi (31,2% łącznej floty), a także udział samochodów ekologicznych, nisko-i zeroemisyjnych, czyli hybrydowych i elektrycznych (udział 0,6%).
Akkal, PSPA, NRG