Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PolskieRadio 24
Katarzyna Walterska 23.11.2018

Uwaga na przeceny. Black Friday i Cyber Monday to nie zawsze okazja

Dziś na całym świecie ruszyło wyprzedażowe szaleństwo - Black Friday, a zaraz potem Cyber Monday. Także w Polsce te dni zyskują coraz większą popularność. Ale pamiętajmy, że przeceny nie zawsze są korzystne i bywają zwykłym chwytem marketingowym. 

- Lista sprzedawców, którzy włączają się do wyprzedaży szybko rośnie, bo czarny piątek i cyber poniedziałek to dni kiedy sklepy znacznie zwiększają swoją sprzedaż a klienci mogą kupić towar po atrakcyjnej cenie - mówił w Polskim Radiu 24 Jarosław Sadowski, analityk Expandera, w rozmowie z Elżbietą Szczerbak.

A te dni pojawiały się w Polsce niedawno. Istotny wzrost nastąpił w ubiegłym roku. - Aż o 50 proc. więcej osób przyznało, że kojarzy już taki dzień i obroty w handlu wyraźnie wzrosły - dodał Sadowski. 

Czy to faktycznie okazja do kupienia dobrego towaru za niższą cenę? 

- Z tym niestety bywa różnie. Są sytuacje kiedy organizowane są prawdziwe przeceny, czyli cena była obniżona. Ale dość często zdarzają się strategie marketingowe zakładające, że sklepy okresowo obniżają ceny i okresowo je podnoszą. Wtedy trzeba uważać, za ile się kupuje, a takie prawdziwe okazje niezwykle rzadko - dodaje analityk.

Jego zdaniem przez zakupem warto sprawdzać, czy oferowana cena jest okazyjna. Poza zawsze warto zastanowić się, czy dana rzecz jest nam rzeczywiście potrzebna, czy nie ulegamy zakupowemu szaleństwu. 

Naczelna Redakcja Gospodarcza, Elżbieta Szczerbak, kw