Jak poinformował Samar, powołując się na Centralną Ewidencję Pojazdów i Kierowców (CEPiK), w maju 2019 roku zarejestrowano w Polsce ponad 53 tys. samochodów osobowych oraz dostawczych o dopuszczalnej masie do 3,5 t, czyli o 11,56 proc. (5518 sztuk) więcej niż w analogicznym okresie roku 2018 oraz o 1,83 proc. (959 sztuk.) więcej niż w kwietniu 2019 roku.
Firmy na zakupach
W raporcie wskazano, że utrzymujący się po pięciu miesiącach trend rosnącej sprzedaży samochodów (w porównaniu do analogicznego okresu w 2018 roku) to tradycyjnie, podobnie jak w ubiegłych miesiącach, zasługa dużej aktywności ze strony firm.
- W maju br. kupiły one o 3,18 proc. więcej samochodów osobowych niż w kwietniu, a wyniki skumulowane po pięciu miesiącach 2019 roku wskazują, że zakupy firmowe wzrosły rok do roku o 1,78 proc. - poinformowali autorzy raportu.
Wskazali, że nabywcy indywidualni nadal zaopatrują się przede wszystkim w pojazdy używane, przy dużym udziale samochodów pochodzących z importu.
Wysoki poziom reeksportu
Jak informuje Samar, w maju bieżącego roku utrzymał się wysoki poziom reeksportu, choć w porównaniu do maja roku 2018 nieco spadł, o 0,08 proc. Wskazano, że ok. 9 proc. aut (4800 sztuk) spośród zarejestrowanych w Polsce w maju br. zostało najprawdopodobniej wywiezionych z kraju zaraz po rejestracji w ramach tzw. reeksportu.
Dodano, że "zjawisko to powoduje, że liczba samochodów, które pozostają na rynku krajowym jest de facto niższa niż wynika to z liczby ich rejestracji".
PAP, ak, NRG