Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Michał Dydliński 18.06.2019

Coraz więcej zgłoszeń nieautoryzowanych transakcji płatniczych

Do Rzecznika Finansowego coraz częściej zgłaszają się osoby, które straciły pieniądze w wyniku nieautoryzowanej transakcji płatniczej.
Posłuchaj
  • Izabela Dąbrowska-Antoniak: klienci skarżą się na banki, które nie zawsze zwracają oszukanym pieniądze, choć mają taki obowiązek (IAR)
  • Izabela Dąbrowska-Antoniak: stosowane przez oszustów metody kradzieży są coraz bardziej wymyślne (IAR)
Czytaj także

Izabela Dąbrowska-Antoniak z biura Rzecznika Finansowego podkreśla, że klienci skarżą się na banki, które nie zawsze zwracają oszukanym pieniądze, choć mają taki obowiązek. Wyjaśnia, że jeśli po oddaniu pieniędzy bank stwierdzi, że do kradzieży doszło z winy klienta, pieniądze mogą zostać ponownie klientowi odebrane.

Coraz więcej poszkodowanych

W ubiegłym roku do Rzecznika Finansowego zgłosiło się prawie 250 osób, które miały problem z odzyskaniem pieniędzy skradzionych w wyniku nieautoryzowanej transakcji. W 2017 roku takich wniosków było prawie 150, a w 2016 roku ponad 80.

Potrzeba zmiany procedur

Według Rzecznika Finansowego należy też rozważyć wprowadzenie bardziej złożonych procedur między innymi w zakresie zmiany limitów liczby i wartości dziennych przelewów i płatności. Obecnie stosowane rozwiązania są łatwo przez przestępców obchodzone.

NRG, IAR, md