Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Adam Kaliński 06.09.2019

"Polska bezgotówkowa", czyli jak pozyskać nowych klientów

W ramach programu "Polska bezgotówkowa" - dzięki któremu przedsiębiorcy mogą starać się o dofinansowanie zakupu terminali bezgotówkowych, zainstalowano już 200 tys. takich urządzeń - przeważnie w mniejszych punktach handlowo-usługowych.
Posłuchaj
  • W radiowej Jedynce Zbigniew Wiśniewski - wiceprezes Fundacji Polska Bezgotówkowa, mówił o programie Fundacji skierowanym głównie do mikro i małych firm. (Justyna Golonko)

Jak mówił w radiowej Jedynce Zbigniew Wiśniewski - wiceprezes Fundacji Polska Bezgotówkowa - najwięcej terminali przybyło w takich województwach jak mazowieckie czy śląskie, czyli tam gdzie jest największe zaludnienie.

W Polsce na 1000 mieszkańców przypada statystycznie 5,5 terminala, a z programu korzystają przeważnie mikro i małe przedsiębiorstwa z branży handlu i usług.

Koszty zakupu terminala prawie w całości pokrywa Fundacji Polska Bezgotówkowa, która pokrywa agentom rozliczeniowym koszty, standardowo obciążające przedsiębiorców. Urządzenie może być nieodpłatnie używane przez przedsiębiorcę lub podmiot przez 12 miesięcy.

- Jeżeli przeprowadzi on transakcję powyżej 100 tys. złotych, to dopiero wtedy będzie ponosił koszty rozliczenia transakcji - poinformował Zbigniew Wiśniewski.

Zdaniem rozmówcy - warto do tego programu przystąpić m.in. dlatego, że płatności bezgotówkowe są coraz częściej oczekiwane przez konsumentów, a rozwiązanie to "lojalizuje" klientów, przywiązując ich do sprzedawcy czy usługodawcy.

- Do tego przez rok można korzystać z tego rozwiązania nie ponosząc praktycznie żadnych kosztów - podkreślił gość radiowej Jedynki.

Justyna Golonko, ak