Odcinek Bydgoszcz – Błonie – Bydgoszcz Opławiec liczy dokładnie 13,5 kilometra. W ramach inwestycji powstał węzeł Bydgoszcz – Zachód, który umożliwia kierowcom sprawy wjazd i wyjazd z centrum miasta. W ramach inwestycji wykonano także węzeł Bydgoszcz Miedzyń, most na Kanale Bydgoskim i kilka przejść dla zwierząt.
Początkowo zakończenie budowy było planowane na maj 2019 roku. Jednak ten termin przesunięto najpierw na wiosnę tego roku, później na grudzień 2020 roku.
Mimo otwarcia ostatniego dnia 2020 roku inwestycja nie jest jeszcze całkowicie zakończona. Przez najbliższych kilka tygodni będą prowadzone prace wykończeniowe.
W przyszłym roku przybędzie zakończonych inwestycji drogowych. Poznaliśmy plany GDDKiA
Obwodnica pomoże całemu regionowi
Trasa jest ważna zarówno dla mieszkańców Bydgoszczy, jak i dla całego regionu. Możliwość ominięcia w ruchu tranzytowym tego miasta w znacznym stopniu skróci czas podróży i poprawi jej komfort. Z drugiej strony wyprowadzenie ruchu tranzytowego wpłynie pozytywnie na komfort życia mieszkańców Bydgoszczy.
Trasa S5 w województwie kujawsko-pomorskim została podzielona na siedem odcinków. Oddany dziś do użytku jest trzecim z kolei. Jak mówi Dyrektor Generalny Dróg Krajowych i Autostrad Tomasz Żuchowski, pozostałe odcinki powinny zostać oddane do użytku do 2022 roku. Wtedy będzie można przejechać całym prawie 130-kilometrowym odcinkiem trasy S5 w tym województwie.
Rozbudowa autostrady A2. Rusza przetarg na realizację inwestycji
Ile kosztowała?
Budowa otwartego dziś fragmentu kosztowała 2 miliardy 800 milionów złotych. Około miliarda wyłożyły Unia Europejska w ramach funduszy wspierających budowę dróg w naszym kraju.
Jak powiedziała podczas uroczystości otwarcia dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych Joanna Lech, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad jest jednym z najlepszych i największych beneficjentów tych środków. Na 38 miliardów złotych zostały już podpisane umowy, co oznacza, że zakontraktowano około 90 procent środków przeznaczonych dla GDDKiA.
mapa 100 obwodnic GDDKiA.jpg
IAR/Aleksander Pszoniak/sw