Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PolskieRadio24.pl
Adam Kaliński 16.11.2021

Zapadła decyzja środowiskowa ws. przebiegu fragmentu trasy S7. Wiemy, czego dotyczą zmiany

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska rozpatrzył odwołania w sprawie budowy drogi ekspresowej S7 Warszawa-Kiełpin.

GDOŚ utrzymał decyzję środowiskową w mocy. Dokonał w niej jednak wielu zmian.

Czego dotyczą zmiany?

GDOŚ wprowadził zmiany w decyzji środowiskowej w zakresie między innymi lokalizacji zaplecza budowy, przeprowadzenia wycinki drzew i krzewów kolidujących z przyszłą trasą, skontrolowania - przed rozpoczęciem robót - obszaru budowy pod kątem występowania zwierząt, zabezpieczenia drzew w rejonie budowy przed uszkodzeniami, zapewnienia szczególnego nadzoru herpetologa, czyli badacza płazów i gadów

Zmiany dotyczą także wykonania szczelnego, obustronnego ogrodzenia z siatki stalowej na całej długości drogi, a także prowadzenia monitoringu przejścia dla średnich i dużych zwierząt przez pięć kolejnych lat od momentu oddania drogi do użytku.

BUDOWA DROGI twitter GDDKiA.jpg
Ułatwi połączenie północy z południem województwa. Na Podlasiu oddano do użytku nową trasę

Ponadto zobowiązał Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad do przeprowadzenia badań poziomu hałasu w terminie 12 miesięcy od dnia oddania trasy do ruchu i przedstawieniu jej wyników w terminie 18 miesięcy od dnia oddania drogi do użytku.

Ostateczna decyzja środowiskowa dla budowy S7 Warszawa-Kiełpin daje zielone światło do pozyskania finansowania na realizację inwestycji.

Przyszły odcinek drogi ekspresowej S7 pomiędzy Kiełpinem i Trasą Armii Krajowej w Warszawie, ułatwiający dojazd do stolicy od północy, będzie miał po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a w niektórych miejscach nawet cztery. Przez mocno zurbanizowane tereny Warszawy, czyli dzielnice Bemowo i Bielany droga przejdzie dwoma tunelami.

Trasa o długości prawie 13 kilometrów w początkowej części przebiegać będzie po istniejącym śladzie ulicy Kolejowej w Dziekanowie Leśnym. Następnie, za węzłem Kolejowa w kierunku Kanału Młocińskiego, zaprojektowana będzie na nasypie.

Tunele, wiadukty, przejścia podziemne

Dalej droga będzie biegła wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do węzła Wólka Węglowa. Następnie, za ulicą Arkuszową w Warszawie, planowana trasa zejdzie do tuneli - pierwszego o długości około jednego kilometra i kolejnego o długości około 1100 metrów. Po wyjściu z tuneli wzniesie się ponad teren nad drogą ekspresową S8. 
Pomiędzy tunelami zaprojektowano węzeł Generała Maczka, a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 zaplanowano węzeł NS.

Oprócz wspomnianych tuneli powstaną również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska, czyli ekrany akustyczne. Wykonawca robót wybuduje również przejścia dla zwierząt i ogrodzenie trasy. Wjazd na trasę S7 będzie możliwy poprzez następujące węzły: Kolejowa, Wólka Węglowa, Generała Maczka, NS  - połączenie z Trasą Armii Krajowej S8.

Na razie nie ma jeszcze harmonogramu dotyczącego przetargu i budowy.

Aleksander Pszoniak, PR24, akg