W Polsce MAN ma zakłady koło Poznania, w Starachowicach i Niepołomicach.
O zezwoleniu na fuzję niemieckich gigantów motoryzacyjnych Komisja Europejska poinformowała w poniedziałek późnym wieczorem.
Przed podjęciem decyzji KE przeanalizowała wpływ transakcji na rynki dużych ciężarówek, autobusów, podwozi i silników Diesla.
- Na rynku dużych ciężarówek połączony koncern stanie się dostawcą numer jeden w Europie oraz liderem z dużym udziałem na wielu rynkach krajowych - zaznacza KE w komunikacie. Połączona firma zajmie też drugie miejsce w dostawach autobusów na rynek europejski.
Mimo to, KE powołując się na przeprowadzone badanie uważa, że rynek dużych ciężarówek i autobusów pozostanie konkurencyjny, ponieważ połączony koncern będzie nadal "napotykał na silną konkurencję ze strony innych renomowanych producentów", takich jak Daimler, Volvo, Iveco, Solaris.
ab