Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
polskieradio.pl
Anna Borys 31.10.2013

Ryanair: drugi darmowy bagaż. Wojna z Wizz Air?

Ryanair zaprezentował program ulepszający obsługę klientów. Zezwoli pasażerom m.in. na bezpłatne zabranie na pokład drugiego podręcznego bagażu czy zmianę kierunku lotu.
Samolot linii RyanairSamolot linii RyanairArpingstone/Wikimedia Commons/cc

Po otrzymaniu wielu sugestii poprzez formularz „Powiedz Michaelowi" na stronie Ryanair.com, Ryanair potwierdził, że ulepszy obsługę pasażera w najbliższych 6 miesiącach do końca Marca 2014 roku w następujący sposób.

Drugi bagaż za darmo

Od 1 grudnia, Ryanair pozwoli pasażerom wniesienie na pokład samolotu drugą mniejszą torbę (małe torebki damskie lub torebka z zakupami z lotniska) nie większą niż 35 x 20 x 20 cm, które zmieszczą np.: butelkę wina lub inne podobne rzeczy.

Bezpłatna zmiana kierunku w ciągu 24h

Od 1 listopada usunięte zostaną ze strony ryanair.com nielubiane przez pasażerów kody captcha. Pasażerom ma to ułatwić wyszukiwanie biletów oraz dokonanie rezerwacji. Od tego samego dnia pasażerowie w ciągu 24 godzin od dokonania rezerwacji będą mogli bezpłatnie dokonać drobnych korekt w rezerwacji np. takich jak literówki czy zmiana kierunku. W tym samym dniu przewoźnik wprowadzi tzw. „cichy lot„. Przed 8 rano i po 21 wieczorem na pokładzie samolotów będzie przyciemnione światło i nie będzie ogłoszeń reklamowych.

Niższe opłaty za karty pokładowe

Od 1 grudnia, opłata za ponowne wydrukowanie karty pokładowej na lotnisku dla pasażerów, którzy dokonali odprawy online zostanie obniżona do 71 PLN. Pasażerowie, którzy nie dokonali odprawy online będą zobowiązani dalej uiścić opłatę wysokości 332.50 PLN. Zaś od 5 stycznia, opłaty za bagaż wykupiony na lotnisku zostaną obniżone z 285 PLN do 142.50 PLN.  A opłaty za bagaż podręczny zostaną obniżone z 285 PLN do 237.50 PLN, aby zrównać nasze ceny z proponowanymi przez naszych konkurentów.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z tej ogromnej poprawy obsługi pasażera będąc linią lotniczą Nr. 1 w Europie. Realizujemy nasze plany wzrostu od 80 mln do ponad 110 mln pasażerów rocznie w ciągu najbliższych 5 lat. Aktywnie słuchamy i odpowiadamy naszym pasażerom, aby mogli cieszyć się z najniższych cen biletów,  lądować na czas, ale również cieszyć się łatwiejszym dostępem do strony internetowej, 24 godzinnym okresem ochronnym, dodatkową małą torbą podręczną, obniżeniem opłat za bagaż dodatkowy oraz nowymi ‘cichymi lotami’. Mamy nadzieję, że nasi pasażerowie będą zadowoleni z nowej ulepszonej obsługi, a jednocześnie cieszyć się będą niskimi cenami biletów oraz lądowaniem na czas – mówi Michael O’Leary z Ryanair.

- Jest to pierwsza seria pomysłów ulepszenia obsługi pasażera, nad którymi Ryanair aktywnie pracuje, aby zapewnić łatwiejszy dostęp do najniższych cen biletów i poprawić komfort podroży pasażerom – dodaje Caroline Green – Dyrektor Działu Obsługi Pasażera.

Materiały prasowe, fly4free, abo