Polskie Radio
Jarosław Krawędkowski
03.12.2013
Polski eksport na rynki arabskie: od słodyczy po autobusy
W grudniu do Arabii Saudyjskiej, Dubaju i Emiratów Arabskich poleci m.in. z misją gospodarczą prezydent Bronisław Komorowski. Na co mogą liczyć polscy eksporterzy na tym specyficznym rynku mówi w rozmowie z redaktor Aleksandrą Tycner Beata Śliwińska z Collegium Civitas.
cinezi/sxc,hu/cc
Posłuchaj
-
Jak handlować z krajami arabskimi radzi Beata Śliwińska z Collegium Civitas w rozmowie z red. Aleksandrą Tycner /Polskie Radio/
Czytaj także
Polskie firmy dostrzegły swoją szansę na rynkach arabskich – mówi Beata Śliwińska. Jednocześnie tamtejsi odbiorcy dostrzegli wysoką jakość, jaką zachowują polskie firmy. To sprawia, że coraz więcej produktów trafia do tych krajów – mówi ekspertka.
Jak podkreśla, polskie firmy sprzedają tam nie tylko produkty spożywcze, kosmetyczne, ale również elektryczne, czy chociażby autobusy lub materiały budowlane. Hitem eksportowym od lat jest mleko w proszku, wielkim powodzeniem cieszą się polskie słodycze.
Jak jednak podkreśla Beata Śliwińska, przyszli eksporterzy muszą pamiętać o specyfice tego rynku. - Firmy sprzedające produkty spożywcze muszą dostosować do przepisów swoje produkty, które muszą być halal. Artykuły spożywcze nie mogą zawierać wieprzowiny, krwi zwierzęcej, alkoholu czy żelatyny - mówi Beata Śliwińska.
opr. jk