- Opinia profesjonalistów, czyli tych, którzy mają własne służby finansowe i którzy na co dzień współpracują z bankami skłania ich do tego, żeby taką ocenę wydać - cieszy się prezes Związku Banków Polskich Krzysztof Pietraszkiewicz. - Metodologicznie sprawdzaliśmy, czy tu nie ma przekłamania. Cieszy nas to, bo ta opinia miała w kilku ostatnich latach taką tendencję. Dla nas jest ważne to, że tendencje idą od 3 lat właśnie w tym kierunku - mówi gość audycji "Bardzo ważny projekt".
Badanie zrealizowano na przełomie marca i kwietnia bieżącego roku na grupie 1000 Polaków w wieku powyżej 15 lat oraz grupie 300 przedsiębiorców z segmentu MSP. 73 proc. badanych stanowiły osoby korzystające z usług banków.
Z danych wynika, że w opinii Polaków bank, z którego usług korzystają, zajmuje czołowe miejsce na liście instytucji zaufania publicznego. Uważa tak 60 proc. ankietowanych, co oznacza wzrost o 3 pkt proc. względem badania zrealizowanego rok wcześniej. Analogiczne odpowiedzi uzyskano od 95 proc. przedsiębiorców. W efekcie wartość indeksu mierzącego poziom zaufania do sektora bankowego wyniósł 30 pkt., wobec 28 pkt rok wcześniej i 21 pkt odnotowanych w 2012 r.
Zdaniem autorów badania, coraz lepszy wizerunek banków - to efekt między innymi tego, iż mimo kryzysu finansowego, z jakim zmaga się światowa gospodarka, polskie banki poradziły sobie dobrze. Nie wymagały m.in. dofinansowania ze strony podatników, w przeciwieństwie do instytucji finansowych z innych krajów.
PAP/Trójka/mp