Jak podkreśliła Iwona Mikrut-Purchla, "będzie to pierwszy tak długi tunel drogowy w Polsce, na dodatek drążony w trudnym górotworze". - Mamy bardzo trudne warunki geologiczne i wszyscy, którzy widzieli jakiekolwiek badania, a także ci, którzy znają się na genealogii wiedzą, że są to skały nachylone w różnych kierunkach, ze zjawiskami osuwiskowymi. Są to więc trudne warunki - zaznaczyła.
Karol Surówka zwrócił z kolei uwagę, że budowany tunel będzie dwupasmowy i znacznie skróci czas przejazdu. - Obok zakopianki powstał wielki błotny krater i rozpoczęło się drążenie. Do koparki został specjalnie sprowadzony operator z Włoch, który każdego dnia drąży ok. 3 m w głąb góry. Tunel będzie drążony z dwóch stron wobec czego - jako że mamy dwa tunele - w sumie będzie je drążyło czterech operatorów koparki – podsumował Surówka.
Dwukomorowy odcinek tunelowy drogi klasy S będzie miał 2,06 km długości, z awaryjnymi przejściami między komorami, dwoma portalami oraz pełną infrastrukturą i wyposażeniem technicznym.
Więcej w całej rozmowie.
Gospodarzem audycji był Krzysztof Grzybowski.
Polskie Radio 24/pr
Tym żyje kraj w Polskim Radiu 24 - wszystkie audycje
_________________
Data emisji: 9.03.17
Godzina emisji: 12:18