Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
migracja
migrator migrator 21.04.2010

Bundesliga najwięcej zarabia na koszulkach

Niemiecka Bundesliga pozostaje ligą, której zespoły najwięcej w Europie zarabiają na reklamach umieszczanych na koszulkach piłkarzy.
Według raportu grupy StageUp dla agencji Reutera, w najsilniejszych pięciu ligach, mimo kryzysu gospodarczego, ta forma sponsoringu przyniosła klubom o 2,6 procent więcej dochodów niż przed rokiem.
Przeciętny zespół Bundesligi zarobił na koszulkowych reklamach 6,3 miliona euro. Prym wiedzie Bayern Monachium, który wzbogacił się w ten sposób o 18 milionów. Drugie miejsce w Europie zajął Manchester United - 15,7 miliona, a trzecie - Real Madryt - 15 milionów. Łącznie w pięciu ligach: niemieckiej, angielskiej, hiszpańskiej, włoskiej i francuskiej, napisy i loga firm na koszulkach kosztowały sponsorów 365 milionów euro.
Najchętniej w reklamę na koszulkach inwestują firmy bukmacherskie i energetyczne, a także transportowe, grupy finansowe i koncerny motoryzacyjne.

dp, Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)