Według
raportu grupy StageUp dla agencji Reutera, w najsilniejszych pięciu
ligach, mimo kryzysu gospodarczego, ta forma sponsoringu przyniosła
klubom o 2,6 procent więcej dochodów niż przed rokiem.
Przeciętny
zespół Bundesligi zarobił na koszulkowych reklamach 6,3 miliona euro.
Prym wiedzie Bayern Monachium, który wzbogacił się w ten sposób o 18
milionów. Drugie miejsce w Europie zajął Manchester United - 15,7
miliona, a trzecie - Real Madryt - 15 milionów. Łącznie w pięciu ligach:
niemieckiej, angielskiej, hiszpańskiej, włoskiej i francuskiej, napisy i
loga firm na koszulkach kosztowały sponsorów 365 milionów euro.
Najchętniej
w reklamę na koszulkach inwestują firmy bukmacherskie i energetyczne, a
także transportowe, grupy finansowe i koncerny motoryzacyjne.
dp, Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)