Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Aneta Hołówek 11.07.2013

Lech Poznań jak Chelsea i FC Barcelona inwestuje w telewizję kablową

Lech Poznań, wspólnie z firmą telekomunikacyjną INEA, zamierza uruchomić pierwszy w Polsce kanał klubowy dostępny w telewizji kablowej. Lech TV ma nadawać co najmniej przez 14 godzin na dobę i dotrzeć do stu tysięcy abonentów.
Kibice Lecha PoznańKibice Lecha PoznańLech Poznań

- W ten sposób poszerzamy ofertę dla kibiców, bo nie zamierzamy rezygnować z telewizji internetowej. Ona pozostanie w swojej dotychczasowej formie. Telewizja kablowa będzie naszym spektrum oddziaływania i przekazywania informacji - powiedział w czwartek na konferencji prasowej prezes Lecha Karol Klimczak.
Codziennie w Lech TV będzie można zobaczyć 1-2 godziny premierowego materiału. Poza bieżącymi informacjami, telewizja pokaże programy prezentujące klub "od kuchni".
- Będziemy mieć materiały lifestylowe związane z tym, co dzieje się w klubie. To pierwsza klubowa telewizja liniowa, dlatego przecieramy szlaki i kolejne kluby, jeśli zdecydują się na taki pomysł, będą się od nas uczyć. My mamy wzorce zachodnie, jak Chelsea czy Barcelona, które posiadają swoje kanały od dłuższego czasu - powiedział dyrektor generalny INEA Tomasz Zmyślny.
Pomysłodawcy kanału zamierzają też prezentować archiwalne mecze "Kolejorza".
- Jednak prawa do nich są różnie rozłożone i otrzymanie ich nie jest łatwą sprawą, ponieważ kto inny nagrywał mecze, a kto inny ma do nich prawa. Mamy jednak swoje kontakty i doświadczenia, więc liczymy na to, że uda to załatwić - dodał Zmyślny.
Kanał ma rozpocząć nadawanie na przełomie września i października.
- W tej chwili złożyliśmy wniosek koncesyjny i jeśli nie będzie perturbacji, to do końca wakacji powinniśmy otrzymać zgodę na rozpoczęcie nadawania - powiedział prezes INEA Janusz Kosiński.
Lech TV będzie dostępny dla 100 tys. Wielkopolan, którzy są abonentami sieci INEA. Na razie nie zakłada się rozszerzenia produktu na inne sieci kablowe.

ah