Zdaniem gościa audycji transakcja na taką kwotę świadczy o tym, że rynek ma się dobrze. - W segmencie, który jest obsługiwany przez małe powierzchnie, dobrze zorganizowane i sprofilowane jest nadzieja na zarobienie kilku miliardów – przyznał Maria Andrzej Faliński.
Jak ocenił ekspert, małe sklepy mają szansę się rozwijać. – Wbrew stereotypom, na małych i średnich powierzchniach dzieje się najlepiej, Muszą jednak spełniać pewne warunki: powinny to być sklepy systemowe i dobrze zorganizowane sieciowo. W dobrej kondycji są obecnie dyskonty i mniejsze supermarkety. W kategorii małych powierzchni prowadzą sieci sprofilowane. Od lat zaś trwa już tendencja nieulegania "wdziękom" supermarketów – dodał ekspert.
Sklepy walczą o klientów stosunkiem dobrej ceny do dobrej jakości. - Gdyby któraś z sieci handlowych zdecydowała się na powrót do strategii sprzed 10-15 lat, kiedy grało się tylko najtańszym produktem, to długo by nie pożyła na rynku – podkreślił Maria Andrzej Faliński. - W rankingach cen koszyków, sklepy dyskontowe wcale nie są najtańsze. Postawiły jednak na wejście w delikatesowość oferty i rozegrały to po mistrzowsku – dodał ekspert.
Gospodarzem audycji był Grzegorz Sadowski.
Polskie Radio 24/kawa
_____________________
Data emisji: 27.02.17
Godzina emisji: 13.45