- Lotnisko Changi jest skoncentrowane na obsłudze pasażerów i stanowi punkt odniesienia dla wszystkich, którzy myślą o lotnisku jako o miejscu służącemu zwiększania mobilności obywateli, ale także zapewnienia im maksymalnego komfortu. To nasza kluczowa inspiracja, gdy mówimy o Centralnym Porcie Komunikacyjnym – wyjaśnił Mikołaj Wild. Przypomniał, że port w Singapurze został zaprojektowany przez Polaka.
Specyfiką portu, które ma aspiracje do bycia lotniskiem przesiadkowym jest zapewnienie maksymalnego komfortu i wygody pasażerom. Zdaniem Mikołaja Wilda, chodzi jednak również o zaprojektowanie lotniska, które byłoby atrakcyjne. - Warto wiedzieć, że ponad połowa dochodów lotniska Changi pochodzi z dochodów pozalotniczych – dodał pełnomocnik rządu ds. CPK.
- Jesteśmy w momencie kiedy to pieniądz szuka dobrych inwestycji, a nie odwrotnie – podkreślił gość audycji i zaznaczył, że jest duża otwartość ze stronu Singapuru na udział w przedsięwzięciu budowy portu w Baranowie.
CPK ma powstać między Łodzią a Warszawą i ma być jednym z największych przesiadkowych portów lotniczych w Europie. CPK ma powstać na liczącym 66,2 km kw ternie, który znajduje się w gminach: Baranów (pow. grodziski), Teresin (pow. sochaczewski) i Wiskitki (pow. żyrardowski). Rada gminy Baranów podjęła uchwałę ws. organizacji referendum dot. budowy CPK, które ma się odbyć 17 czerwca.
Więcej w nagraniu.
Gospodarzem programu był Aleksander Pszoniak.
Polskie Radio 24/km/pap
_____________________
Data emisji: 31.05.18
Godzina emisji: 9.35