Na części przystanków trwają już roboty wykończeniowe. Montowane są płyty granitowe, ozdoby oraz oświetlenie. - Na pewno ściany stacji zaprojektowane przez Wojciecha Fangora robią duże wrażenie estetyczne. To coś zupełnie innego od wystroju stacji pierwszej linii - oceniła prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz.
Na żadnym z przystanków nie ma jeszcze schodów ruchomych, a także systemów kontroli biletów. Te pojawią się na końcu.
- Wszystko wskazuje na to, że budowa będzie zakończona 30 września. Oczywiście, kiedy pasażerowie pojadą II linią, to zależy od organów zewnętrznych i odbioru technicznego - Gronkiewicz-Waltz.
W sobotę prezydent wzięła udział w tak zwanym przejeździe technicznym. Towarzyszyła jej grupa urzędników oraz dziennikarzy. Podróż rozpoczęła się na stacji Rondo Daszyńskiego a zakończyła się na stacji Rondo ONZ. Przejazd odbył się składem Inspiro, ale w testach biorą udział wszystkie typy pociągów używane przez warszawskie metro.
TVN24/x-news
Centralny odcinek drugiej linii metra połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Będzie mieć siedem stacji. Kolejno od zachodu na wschód będą to: "Rondo Daszyńskiego", "Rondo ONZ", "Świętokrzyska", "Nowy Świat - Uniwersytet", "Centrum Nauki Kopernik", "Stadion Narodowy" i "Dworzec Wileński".
Umowę na projekt i budowę stołeczny ratusz podpisał z włosko-turecko-polskim konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki w październiku 2009 roku. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł. Według początkowych planów budowa miała zakończyć się w październiku 2013 r. Obecny termin to 30 września tego roku.
Według prezydent stolicy, ukończenie całego odcinka II linii metra - mającego łączyć wschodnie i zachodnie obrzeża miasta - planowane jest do 2022 roku.
IAR/PAP/asop