Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Aleksandra Dzięciołowicz 26.11.2015

Discovery, Miasto St. Warszawa i WWF Polska łączą siły, aby ratować ginące gatunki

W ciągu 100 lat 50 procent gatunków może zniknąć z powierzchni Ziemi - nie tylko tych egzotycznych, ale również nam bliskich - takich jak ryś czy wilk - alarmują ekolodzy.

Discovery Channel poprzez międzynarodową kampanię społeczną #StartWith1Thing chce uświadomić ludziom, co zrobić, żeby do tego nie dopuścić. Celem kampanii jest zjednoczenie ludzi na całym świecie pod wspólnym hasłem ochrony środowiska i pomocy zagrożonym gatunkom.

Współpraca na rzecz środowiska

Partnerami polskiej odsłony kampanii są Miasto Stołeczne Warszawa oraz WWF Polska. Nadawca postanowił połączyć siły, aby udowodnić, że mieszkańcy Polski mogą także aktywnie włączyć się w tę "największą akcję ratunkową w dziejach".

Swoją akcję rozpoczną projekcją fotografii zwierząt zagrożonych wyginięciem, które zostaną wyświetlone na budynku Centrum Bankowo-Finansowego "Nowy Świat" już 27 listopada.

Impulsem i inspiracją do podjęcia działań stała się światowa premiera filmu "Racing Extinction - Ginący Świat" zaplanowana na 2 grudnia o 21.00 na antenie Discovery Channel.

źródło: yt/OceanicPreservationSociety

Kampania edukuje i aktywizuje społeczeństwo w obszarze zmiany przyzwyczajeń i stylu życia, które mogą znacząco przyczynić się do ochrony zagrożonych gatunków, środowiska i samej ludzkości.

Ostatni dzwonek

Discovery wierzy, że nie jest jeszcze za późno i dzięki drobnym krokom, jak ograniczenie spożycia mięsa lub jazda do pracy rowerem, można zmienić świat na lepsze i uratować życie wielu stworzeń.

Problemy związane z ochroną środowiska obok swojego globalnego wymiaru, odnoszą się także do kwestii lokalnych, a ich natura i charakter są uniwersalne.

PAP/AD