Zaplanowany jeszcze przez poprzedników obecnego Zarządu budżet na 2016 rok był niedoszacowany na 22 mln zł. Niekorzystna dla Radia zmiana w ustawie o podatku VAT, która weszła w życie z początkiem roku, spowodowała ubytek kolejnych milionów. W efekcie w budżecie Polskiego Radia na rok 2016 brakowało 34 mln zł. Obecnemu Zarządowi Radia bardzo szybko udało się jednak znaleźć oszczędności, a także pozyskać z zewnątrz dodatkowe środki pozaabonamentowe. Zracjonalizowano wydatki, wyeliminowano niekorzystne dla Radia przepływy pieniężne, wprowadzono dyscyplinę finansową i rozbudowano sferę dochodów komercyjnych – utworzono świadczące komercyjne usługi szkoleniowe Centrum Edukacji Medialnej i usprawniono funkcjonowanie Agencji Muzycznej, która wydaje płyty i zarządza studiami koncertowymi Polskiego Radia.
Zarząd podjął się zrealizowania ambitnego planu uruchomienia na UKF pierwszej publicznej anteny informacyjnej, która wymagała utworzenia ponad 20 nowych etatów i zbudowania zapasowego studia. Polskie Radio 24 rozpoczęło nadawanie na UKF 1.09.2016 r. Dodatkowo uruchomiono bardzo potrzebne Radiu inwestycje w obszarze IT i techniki.
Najistotniejsze jednak jest to, że oszczędności nie szukano w sferze wynagrodzeń pracowników. Płace nie uległy zmniejszeniu. Co więcej, dzięki sprawnemu zarządzaniu obszarem finansowym, możliwe było przekazanie wszystkim pracownikom upominku w postaci premii świątecznej.
Oficjalny wynik finansowy będzie znany dopiero po księgowym zamknięciu roku 2016, już teraz wiadomo, że Polskie Radio wyjdzie na plus.
Łukasz Kubiak, Rzecznik Prasowy Polskiego Radia