Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
polskieradio.pl
Dariusz Adamski 15.12.2017

Popularne autokary z logiem PolskiBus znikną z dróg?

Według nieoficjalnych informacji popularny przewoźnik PolskiBus ma zostać strategicznym partnerem niemieckiego giganta przewozów autokarowych, marki FlixBus.

Pierwszy o sprawie pisał serwis fly4free, a te doniesienia potwierdził w kolejnym źródle Business Insider Polska. Według informacji portali, w poniedziałek 18 grudnia zostanie oficjalnie ogłoszona współpraca strategiczna pomiędzy FlixBusem i PolskimBusem.

Serwis fly4free ocenia, że marka PolskiBus będzie stopniowo wygaszana i zostanie zastąpiona przez FlixBus. Ostatecznie charakterystyczne czerwone autokary zniknąć z dróg mają do końca kwietnia 2018 roku, a zastąpią je te w zielonych barwach FlixBusa.

FlixBus to jeden z największych przewoźników autokarowych w Europie, posiadający jedną z najlepiej rozwiniętych siatek połączeń. W opinii serwisu Business Insider, mariaż niemieckiego giganta z przewoźnikiem zaliczanym do liderów na polskim rynku to finał wielkiego przetasowania w europejskim sektorze transportowym. Ponadto, jak zauważa portal, może to też oznaczać kontynuację agresywnej polityki cenowej. Pojawia się też pytanie o krajowych przewoźników, którzy podpisali umowy z marką PolskiBus.

Niemiecki przewoźnik przebił już liczbę 60 mln pasażerów i kursuje do 1400 miejscowości w 26 krajach.

PolskiBus pojawił się na polskim rynku komunikacyjnym w 2011 roku. Przewoźnik szybko zdobył klientów, oferując między innymi formułę sprzedaży biletów first minute, czyli tym tańszych, im wcześniej kupionych. PolskiBus cenami konkurował nie tylko z autobusami PKS, ale też i kolejami PKP. Jego pojawienie spowodowało wysyp konkurencyjnych firm.

businessinsider.com.pl/gosc.pl/dad