Ta decyzja oznacza, że możliwe będzie instalowanie w samochodach części nieoryginalnych, tak zwanych zamienników, bez utraty gwarancji i omijanie w ten sposób drogich, autoryzowanych punktów dilerskich. Właściciele samochodów nie stracą też gwarancji, jeśli będą je serwisować, bądź naprawiać w nieautoryzowanych warsztatach. Bez tego rozporządzenia koszty serwisowania samochodów znacznie by wzrosły.
O taki kształt przepisów zabiegali polscy niezależni producenci i dystrybutorzy części motoryzacyjnych oraz właściciele niezależnych warsztatów. Argumentowali, że walczą o przetrwanie na rynku.
Decyzja Brukseli oznacza, że będą mieć dostęp do informacji technicznych, co umożliwi im produkcję i montowanie tańszych zamienników. Komisja Europejska tłumaczy, że to zapewni konkurencję i zakończy nadużywanie dominującej pozycji na rynku producentów części oryginalnych.
sż,Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)