Do dyspozycji pasażerów będą dwa zupełnie nowe perony. Jak mówi Karol Jakubowski z PKP Polskich Linii Kolejowych, dworzec będzie obsługiwał część ruchu lokalnego i aglomeracyjnego.
Jaka będzie rola polskich kolei w unijnym Zielonym Ładzie?
Składy Kolei Mazowieckich, Polregio, czy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej odjadą stąd między innymi do Skierniewic, Piaseczna, Grodziska Mazowieckiego czy do Łodzi. Perony będą częściowo zadaszone. Pojawią się na nich biletomaty i informacja o rozkładzie.
Status budynku dworca się nie zmieni. Nadal będzie w nim Stacja Muzeum, czyli dawne muzeum kolejnictwa, choć docelowo zostanie ono przeniesione na Odolany.
Przedstawiciele PKP PLK wyjaśniają, że dworzec Warszawa Główna został przywrócony do użytkowania ze względu na konieczność odciążenia modernizowanej linii średnicowej. Prace spowodują czasowe ograniczenie przepustowości. Kolejarze zapewniają jednak, że Warszawa Główna znajdzie się już na stałe w systemie kolejowym.
Dworzec Warszawa Główna powstał po drugiej wojnie światowej. Do czasu otwarcia dworca Warszawa Centralna pełnił funkcję najważniejszego dworca kolejowego w stolicy. Ostatni pociąg pasażerski odjechał z Warszawy Głównej w 1997 roku.