IAR
Sylwia Mróz
26.06.2011
Bollywoodzkie gwiazdy wolą reklamy od filmów
Gwiazdy indyjskiego Bollywoodu zarabiają więcej biorąc udział w kampaniach reklamowych, niż grając w filmach.
Shah Rukh Khan(fot. Siebbi/Wikimedia Commons)
Posłuchaj
-
Więcej zarabiają grając w reklamach - relacja Krzysztofa Renika z New Delhi (IAR)
Czytaj także
Od 60 do 90% rocznych dochodów najbardziej znanych artystów bollywoodzkich pochodzi z występów w reklamach.
Za udział w kampanii reklamowej najbardziej popularnipopoularni aktorzy otrzymują od miliona do trzech milionów dolarów. Ci, którzy cieszą się największą popularnością występują w pięciu do siedmiu kampaniach rocznie i to stanowi ich główne źródło dochodów.
Największe gaże otrzymują tacy aktorzy jak Aamir Khan, Shah Rukh Khan i oczywiście Amitabh Bachachan. Znane aktorki - Priyanka Chopra, czy Kapeena Kapoor muszą sie zadowalać honorariami mniej więcej trzykrotnie mniejszymi, aniżeli aktorzy.
Mimo słabych - w porównaniu z reklamą - zarobków płynących z ról filmowych, żaden z bollywoodzkich artystów nie rezygnuje z planu filmowego, bowiem jego markę w branży reklamowej budują role filmowe. Im bardziej jest dzięki nim znany, na tym większe kontrakty reklamowe może liczyć.
sm