Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Sylwia Mróz 29.08.2011

"Pieprzna" kampania: wamp PiS-u wkracza na scenę

Na ulotkach wyborczych kandydatki PiS pojawiły się erotyczne podteksty.
Anna MętlewiczAnna Mętlewicz(źr. facebook)

Jak pisze "Rzeczpospolita" wcześniej była to domena środowisk liberalnych obyczajowo, ale kandydatki epatujące seksem rzadko odnosiły sukces w wyborach.

Zobacz galerię DZIEŃ NA ZDJĘCIACH >>>

Kokieteryjna poza, czerwień sweterka zsuniętego tak, by pokazać nagie ramiona i odrobinę czarnej bielizny oraz bijące w oczy z łososiowego tła hasło: "Inteligentna czwóreczka" - tak wygląda wyborcza wizytówka Anny Mętlewicz. - Postanowiłam złamać stereotypy i pokazać, że nie jesteśmy "brzydotą" i "zaściankiem", jak nas się powszechnie maluje" - mówi.

Radna Koszalina, kandydująca do Sejmu z 4. miejsca listy PiS, przyznaje, że pomysłu z partią nie konsultowała. Nie ukrywa, że to świadoma prowokacja. - Znana jestem tylko w Koszalinie, w terenie nie. Uznałam więc, że tak mogę zwrócić na siebie uwagę - wyjaśnia.

>>> Czytaj więcej w relacji na żywo z kampanii <<<

- Ania i tak przesadziła, bo choć znana jest z politycznego temperamentu, to żaden z niej wamp, a PiS to nie SLD - mówi nieoficjalnie jej partyjny kolega. I dodaje: "Ale już się stało i trzeba robić dobrą minę do złej gry". - Nie mam żadnych sygnałów od kolegów, że moja reklama kogoś oburza, jest wręcz przeciwnie - odpowiada na zarzuty Mętlewicz.

Jak zdradza kandydatka inspiracją był dla niej plakat wyborczy kandydatki niemieckiej CDU, która sfotografowała się z kanclerz Angelą Merkel. Obie miały wyeksponowane biusty, a hasło brzmiało: "Oferujemy więcej".

Według Eryka Mistewicza, specjalisty od wizerunku politycznego, taka kampania może być skuteczna, ale pod warunkiem, że jest profesjonalna, tworząca konsekwentną, spójną i długofalową opowieść. - Jeśli będzie doraźna i amatorska, może się skończyć ruiną wizerunku - podkreśla.

Dziennik przypomina, że "pieprzna" kampania nie pomogła m.in. Agnieszce Rupniewskiej z hasłem: "Proponuję S.E.K.S." (skuteczne, efektywne, kreatywne, sumienne) czy Katarzynie Szczołek, która wystąpiła w skąpym bikini na plakacie z hasłem: "Piękna, niezależna i kompetentna".

sm