Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Artur Jaryczewski 13.10.2011

Instruują dziennikarzy, jak mają pisać

Agencja France-Presse opublikowała wytyczne dotyczące udziału dziennikarzy agencji w sieciach społecznościowych.
Zdjęcie ilustracyjneZdjęcie ilustracyjnesxc.hu

Zobacz galerię Dzień na zdjęciach >>>

Agencja apeluje do swoich dziennikarzy, by - jeśli chcą być aktywni na Twitterze lub Facebooku w ramach swej działalności zawodowej - respektowali zasady etyczne agencji oraz wyznawane przez nią wartości niezależności, równowagi i bezstronności.

Dziennikarzy korzystających z sieci społecznościowych zawodowo prosi się, by posługiwali się własnym nazwiskiem i ujawniali, że są dziennikarzami AFP. Na Twitterze mają zaś używać hasha #AFP, jeśli korzystają z tego portalu zawodowo.

Wolno im publikować elementy informacji z zakresu swojej specjalizacji oraz osobiste uwagi i anegdoty, ale pierwszeństwo w publikacji muszą zachować dla serwisu komercyjnego AFP. Nie mogą też zamieszczać w sieciach społecznościowych pilnych wiadomości AFP, które są zarezerwowane dla jej klientów.

aj