Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Gabriela Skonieczna 13.02.2012

"Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!"

Akcja promująca czytanie książek została uznana za najlepszą kampanię społeczną 2011 r. Akcję zrealizowała Grupa Twórcza QlubXsiążkowy.
Kazimiera Szczuka w kampanii Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżkaKazimiera Szczuka w kampanii "Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!" nieczytasz.pl

Plebiscyt na najlepszą zeszłoroczną kampanię zorganizował portal kampaniespołeczne.pl prowadzony przez Fundację Komunikacji Społecznej.

Akcja "Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!" zwyciężyła, zbierając ponad dwie piąte głosów (o tytuł walczyło 10 kampanii).

Na potrzeby kampanii powstały plakaty przedstawiające przedstawicieli świata kultury, takich jak Paweł Althamer, Jacek Dehnel, Sylwia Chutnik, Kazimiera Szczuka, oraz zwykłych entuzjastów czytelnictwa pozujących z książką w łóżku. Swoje zdjęcie z książką w łóżku może przysłać każdy zainteresowany.

nieczytasz.pl
nieczytasz.pl

Zebrane do tej pory fotografie złożyły się na wystawę, której wernisaż odbył się w grudniu w warszawskim klubie Traffic. Strona akcji na Facebooku ma już ponad 16,7 tys. fanów.

Zobacz galerię: DZIEŃ NA ZDJĘCIACH>>>

Drugie miejsce zajęła kampania "Zaproszenie do znajomych" Polskiego Czerwonego Krzyża. Pokazuje ona, jak od zaproszenia do znajomych na Facebooku łatwo przejść do wspólnej zabawy, a potem do seksu. Spot przestrzega przed seksem bez zabezpieczenia z nowo poznanymi osobami, promując hasło "Życie to nie Facebook, nowi znajomi mogą zarażać".

Na trzecim miejscu znalazła się kampania "Czy zamierza Pan zajść w ciążę?" zrealizowana dla Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. Spot pokazuje podwójne standardy w traktowaniu kobiet i mężczyzn na rynku pracy.

Czytelnicy portalu przez dwa tygodnie mogli głosować na jedną spośród 10 nominowanych przez redakcję kampanii społecznych. Łącznie oddano ponad 2,5 tys. głosów.

gs