Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
polskieradio.pl
Katarzyna Karaś 24.04.2012

Egzamin gimnazjalny 2012. Język polski. "Zemsta" i rozprawka

O godz. 10.45 uczniowie trzeciej klasy gimnazjum przystąpili do egzaminu z języka polskiego. Na jego rozwiązanie mieli 90 minut.
Egzamin gimnazjalny 2012. Język polski. Zemsta i rozprawkaPAP/Darek Delmanowicz
Galeria Posłuchaj
  • Uczniowie katowickiego gimnazjum imienia Mikołaja Kopernika
  • Uczniowie z gimnazjum nr 2 w Warszawie
Czytaj także

ARKUSZE>>>
Odpowiedzi do egzaminu gimnazjalnego z języka polskiego>>>
Zadania z języka polskiego miały formę zamkniętą i otwartą. Uczniowie, którzy skończyli pisać egzamin, poinformowali, że część pytań dotyczyła fragmentu "Zemsty" Aleksandra Fredry. Był też tekst Jana Miodka.
Dłuższą formą pisemną była rozprawka. Uczniowie musieli - przywołując przykłady - odnieść się do stwierdzenia "Literatura pozwala lepiej poznać i zrozumieć minione wieki". Uczniowie z gimnazjum nr 2 w Warszawie ocenili, że właśnie rozprawka sprawiała im najwięcej kłopotów.
Więcej informacji o egzaminach gimnazjalnych 2012>>>
We wtorek o godz. 9 gimnazjaliści zmierzyli się z egzaminem z historii i wiedzy o społeczeństwie.
Egzamin gimnazjalny 2012 z historii i wos>>>
Egzamin gimnazjalny 2012. Zadania z historii "dość trudne">>>
W środę gimnazjaliści napiszą egzamin z przedmiotów przyrodniczych (godz. 9) i matematyki (godz. 10.45). W czwartek zmierzą się z egzaminem z języka obcego nowożytnego (godz. 9 - poziom podstawowym, godz. 10.45 - poziom rozszerzony).
Przystąpienie do egzaminu jest warunkiem ukończenia gimnazjum, ale nie można go nie zdać. Jednak wynik - podawany w procentach i centylach* - będzie miał decydujące znaczenie w procesie rekrutacji do szkoły ponadgimnazjalnej. Każdy zdający otrzyma zaświadczenie o szczegółowych wynikach swojego egzaminu. Wyniki egzaminacyjne są ostateczne i nie mogą być podważone na drodze sądowej.
* Wynik centylowy to odsetek liczby gimnazjalistów (zaokrąglony do liczby całkowitej), którzy uzyskali z danego zakresu wynik taki sam lub niższy niż zdający. Na przykład zdający, którego wynik centylowy w zakresie matematyki wynosi 85, dowie się, że 85 proc. wszystkich gimnazjalistów uzyskało za zadania matematyczne wynik taki sam jak on lub niższy, a 15 proc. gimnazjalistów uzyskało wynik wyższy.
IAR,CKE, kk