Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Sylwia Mróz 22.06.2012

Konkurs dla młodych: nowe media pod lupą

O indeks Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej walczą uczestnicy pierwszej w Polsce Olimpiady Medialnej.
Konkurs dla młodych: nowe media pod lupąWikiKiwi/Flickr
Posłuchaj
  • Medioznawca profesor Wiesław Godzic
  • Prezes Zarządu Fundacji Nowe Media
Czytaj także

Licealiści i gimnazjaliści przystąpili w piątek do ostatniego etapu zmagań. Konkurs ma wyłonić osoby świadomie i krytycznie odbierające media.
Patronem Olimpiady Medialnej jest Polskie Radio.
Jak podkreśla medioznawca profesor Wiesław Godzic, chodzi o wywołanie i młodego człowieka refleksji nad nowymi sposobami komunikowania się. Młodzi żyją w nowych mediach, używają smartfona jako części swojego ciała i dlatego potrzebują refleksji, że kiedyś było inaczej. Do udziału w olimpiadzie zaproszono gimnazjalistów i uczniów szkół ponadgimnazjalnych.
Olimpiada to nie tylko konkurs to także akcja edukacyjna, pokazująca jak kreować i wyrażać własne myśli. Prezes Zarządu Fundacji Nowe Media zaznacza, że konkurs ma wyłonić osoby potrafiące współdziałać i kreować. Olimpiada ma wyłonić tych, którzy potrafią krytycznie oceniać to, co do nich dociera.

Zobacz galerię: DZIEŃ NA ZDJĘCIACH>>>

IAR, sm