IAR
Szymon Gebert
03.08.2012
Obama na spoty TV wydał już ponad 100 mln dolarów
77 milionów dolarów przeznaczył sztab wyborczy Baracka Obamy na spoty reklamowe w stanach o niezdecydowanym elektoracie.
Prezydent Stanów Zjednoczonych na spotkaniu kampanijnym w liceum w Leesburgu w stanie WirginiaPAP/EPA/MICHAEL REYNOLDS
Posłuchaj
-
Relacja Jana Pachlowskiego (IAR) z Chicago
Czytaj także
Środki zostaną przeznaczone na dodatkowe reklamy, których emisja dziś właśnie się rozpoczyna.
Najwięcej takich telewizyjnych spotów promujących Baracka Obamę będzie w Ohio. Tam zainwastowano blisko 20 milionów dolarów. Mniejsze środki powędrowały na promocję na Florydę, do Virginii czy Północnej Karoliny.
Dotychczas, według telewizji CNN, sztab wyborczy Obamy wydał na reklamy promujące obecnego prezydenta około 106 milionów dolarów. To dwukrotnie więcej niż jego kontkandydat Mit Romney. Walka na telewizyjne spoty dopiero się zaczyna, a nasili się za miesiąc, już po konwencjach zarówno demokratów jak i republikanów. Republikanie zapowiadają, że wydadzą na ten cel około miliarda dolarów.
Zobacz naszą galerię - DZIEŃ NA ZDJĘCIACH >>>
sg